Label Cloud

Kesibukan melanda....

Assalamulaikum w.b.t;

Pengunjung yang dihormati...

tengok tajuk pun dah tau kann...
Ia.. itu la realitinya.. biasala kan awal2 tahun ni.. mmg terlampau banyak kerja yg perlu dibuat.. dan juga masa ni la kita kena prepare untuk kerja2 yang akan dilakukan pada bulan2 seterusnya...

masa miting perdana ari tu.. 'boss' ada highlite kan pasal part time ni.. kwang3x.. siap kena isi borang lagi... rentetan itu... kemungkinan aktiviti biz saya ni akan selow skit laa.. hehehe... g pun skg ni kena balik kuk 3.30ptg oooo. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..... nak wat cemana... tu yg kena tuko azam tu erkk. hehehehe..... dari pada nak tingkatkan usaha dlm biz.. kena tuko kepada mempertingkatkan profesionalisme... ngehhh...ngehhh...ngeh.... apa pun itu la yg sepatutnya...

masa biz naik tu.. saya mula terpesong... daripada kerjaya sebenar kepada aktiviti biz nih... masa tu la bila nak pegi keja rasa cam tak sonok je.. kuikuikui.. ingat income 22hb / 25hb jer... sbbnya masa tu... bila pegang income ari2.. drpd hasil biz ni rasa cam.. fuyoooooo.... masa tu tanduk pun nak tumbuh... masa tu laa wat keja pun ala kadar jer... yg penting kerja siap on time... terukkan... tak tidur semalaman pun tak per... snap pic.. upload pic... jahit dan segala macam keja part time tu pun tak buhsan juga.. tapi bila nak siap pegi skulll... rasa cam .. aduiiii.... tak sonok jer.. tu ler penangan part time saya nih... ek ellehhhh.... cam cite "tersasar ke jalan mu" plak aaa...

namun alhamdullilah... awal tahun ni saya mcm terkedu skit la.,. hehehe.. ada la keinsafan untuk menumpukan 100% terhadap kerjaya sebenar... ooooo.... i still love teaching... cuma yg leceh sbb manyak kerja perkeranian yg perlu di buat kannn... dan tahun ni awal2 lagi my koop kena kondem.. kan nyer apa... kitaorg silap percaturan... lambat oder barang... so skg ni banyak ler barang yg tak de... apa lagi.. parent pun complain ler... pas tu besa laa... big boss mesti la ngamuk kannn... kwang3x... saya yg menurut perintah kena terima sahaja kann... kena la bertanggungjawab.. apa pun.. saya berjanji tahun ni perkara ini tak akan berlaku ... kami akan bersedia dari awal.. Insya Allah...

petang tadi ada AGM rumah sukan... cancel plan sy ngan membe.. plan nak p kelana jaya.. urusan koop ler... tapi tak jadi.. so insya Allah.. esok kena pegi... barang yg ditempah mesti dapat.. sambil2 tu bleh aa tunaikan janji saya pada membe sorang ni.. coz dari last year lagi saya janji untuk 'spend' samting untuk membe2 yg banyak membantu saya... hehehe... balik pun dah petang tadi... dalam jam 4.30 pm.. dan yg lawaknya.. saya ni memang betul2 pelupa laa... terlupa plak yg HB bg tau dia akan amik irfan kat umah ibu dia.. huwaaa... sampai kat umah pengasuh.. c syu tu kata irfan dah balik.. hahaha... cam lawak laa pulak.. napa lerrr saya ni sampai terlupa... kebetulan enset abes plak kredit nya... nak topup... kat skul tak de line laa pulak.. minjam broadband membe pun tak de maknanya coz tak bleh nak install kat laptop comei sy nih.. hahaha.... sib bek la teman yg dipinjam tadak... abes dia kena kutuk.. sorry aa ikan kering...

dalam sibuk2 ni... tak sempat lagi saya membaca 3 buah novel yg baru dibeli tu ari... tak sabar sebenarnya.. tapi kena tahannnn.. coz kena wat keja siap dulu.. baju aslina tu dah lama terperap.. karang tumbuh plak cendawan... naya karang... hehehe...

nak g kelas pun lom sempat lagi.. insya Allah.. dalm ujung minggu ni bleh aa pegi.. harap2 tadak apa nak dibuat... eeee....
wokey laa.... keja dah abes print daa... ingat nak sambung keja laa pulakk... banyak sangat keja yg kena setlle nih... antaranya.. jait tudung kak dazzle... sarung kusyen RE bola... sarung botol mama , tu tak campur hat kain nak jahit tu.. dah 1 bakul beso daa.. kalau bukak gerai kat pasar malam pun dah bleh untung dah tu.. hehehe...

chow..

salammmm....

0 comments:

 
© free template by anjunglarik