Label Cloud

25.Nov.2010 ~ Ummi, Irfan minta maaf..

Assalamulaikum w.b.t;
Salam 1Malaysia...

BZ btul la... cuti2 pun banyak keja juga... minggu ni kena siapkan jahitan.. coz nx week menyusul kerja lain pula.. huhu... udah leh dua tiga ari ni kepala pun asyik pening j..

semalam pegi shopping barang umah skit... biasal ler kann... hari2 keja ni hanya saya ngan irfan je kat umah so pegi berdua je ngan dia...
masa kat shopping complex tu kann... Irfan asyik tak dok diam je.. huhu,.. super aktif.. masa tu pula tetiba kepala ni pening... mungkin sbb kena ujan skit kot..

ntah ler napa ler mood saya tiba2 je down ...
sepanjang jalan balik ke umah.. mulut tak berenti2 beleter kat irfan.. irfan pun biasa laahh. kalau saya berleter.. dia akan menjawab.. ntah apa yg merasuk kepala saya nie.. bila dia menjawab saya lagi hott... tak berenti2 mulut saya membebel. Masa tu irfan dah start senyap.. dia tau dah kalau ummi dia ni tak berenti membebel maknanyaa... ummi mmg tengah marah.. kalau dah marah tu.. Irfan akan dok senyap je... tak sampai hati pula saya nak tengok.. coz kalau saya terus membebel biasanya dia akan menangis sedih.. kasiann kann..

sampai kat umah... tiba2 dia buat hal lagi.. ada ke nak pegi toilet nak minta teman juga.. ermm.. tiba2 hot lagi ummi dia ni... mula balik membebel.. sib bek la saya ni kalau marah tak pernah la juga naik tangan kat dia.. Alhamdullilah.....
malam tu.. saya menjahit sambil mengomel.. huhu... then tetiba irfan datang belakang saya dan letakkan satu keping kertas kat bawah kerusi saya. memula tu saya wat tatau jerk.. bila dah tersedar tu saya berselawat. bila saya amik kertas yang irfan bagi tu..
rupa2nya.... ada sepucuk surat yg dia tulis sendiri...


Tengok la tulisan dia tu... pandai pula dia mengeja...



Haa.. ni le surat untuk ummi... tak berapa jelas.. tapi saya paste kan beberapa keping harap boleh baca sebab tulisan dia bersambung2...


sedihnya saya bila baca surat dia ni..
siap ada gambar muka dia yg tengah sedih..


Masa tu memang menyesal sangat sebab dah marah dia... ciannyaa bucuk ummi tu sorang.. Mengucap panjang saya.. moga2 saya diampunkan olehNYA...
Saya terus berlari mendapatkan irfan... dia tengah menangis.. oo my God apa yang sya dah lakukan... saya terus memeluknya dengan erat.. cium dia puas2.. saya kata kat dia... ummi pun sayangggg sangat ngan irfan.. ummi marah sebab nak jaga irfan.. huhu...
di malam yang sepi itu dua beranak berlawan tangis... huhu.. syadu btul masa tu.. kalau laa abah ada masa tu... ermmmm.....


Dan hari ini....
perangai nakal dia masih lagi..
tapi ingat... ummi ada rahsia nak bagi dia jadi good boy..

Moral of the story..
ibu2.. bapa2.. jangan la mudah melenting bila anak berperangai aktif... mudahkan komunikasi dengan cara yang elok.... banyakkan berselawat agar hati yang panas menjadi sejuk...




1 comments:

azima said...

kiter baca pon nak nangisss... :(

 
© free template by anjunglarik