Label Cloud

Cerita tentang dia......

Assalamulaikum w.b.t;
salam 1Malaysia....

minggu ni rasa cam kelam kabut skit.. huhu.... mr. hubby tadak kat umah.. sbb tu ler cam rasa lain jer... so menguruskan sorang anak yg cam 10 org tu mencabar kesabaran juga.. ececece... bermula dari bangun pagi.. then amik kat umah ibu dia.. sampai ler ke masa tidur... owhh... masa ni ler nak sangat2 mr. hubby ada kat sisi...

udah ler minggu ni rasanya setiap ari balik lewat.. kecuali ari khamis ari tu... manakan tidak.. ari isnin ada persatuan... then selasa ada miting mycoop.. then rabu ada miting lagi... ari khamis tadak miting.. chow awal pegi kelas jahit.. ari jumaat.. balik awai tapi balik skul lagi sbb anak2 saya tu nak cat kelas... so biasalah kena ikut prosedur.. kalau budak2 stay kat skul.. mak budak kena ada... pegi pun dah lewat.. ermm.. bebudak tu pun baru start...

actually.... minggu ni banyak cerita tentang irfan... ermm.. napa??
sebabnya yg pertama.. semenjak abah dia tak de nih.. manja dia bertambah2... kalau nak bangun kan dia pepagi tu.. memang payah... nak kena dukung masuk bilik air.. pas tu kena mandikan dia.. pas tu baju pun kena pakai kann.. eeee... kalau la tak sabar.... itu pun kekadang terlajak jga suara ni marahkan dia.. ermm.. kasiannnn dia.. bila dah kena marah.. la tu gak dia bertambah2 mengada2.. iskkk.. kowang tau laa kann perangai bebudak nih..

petang2 .. sibuk nak ajak pegi taman.. kalau tak pegi dia akan membebel hingga 1 benda saya buat silap pun mesti ngungkit pasal tak pegi taman.. sbb tu ler sepanjang minggu lepas mmg tiap2 petang saya pegi taman... ngehh.. tapi cam best juga.. sbb saya amik kesempatan jogging... walaupun berlari2 anak jer.. tapi peluh yg keluar tu.. fuhhhh.... air peluh basi... iye laa kan bertahun2 tak keluaq peluh... skali keluar peluh.. fuhh.. kalau org cium mesti pengsan nyer... hahaha.... then tiap kali balik dari taman... irfan akan ajak pegi 99 mart... tiap kali tu ler dia akan beli apa2 aje yg dia suka.. ewahhh.... cam aku ni cop $$$ jerk... kwang3x...

ari khamis petang ari tu... masa balik dari taman.. saya ingatkan nak nyorok dari dia.. ingatkan irfan perasan... rupa2nya... dia ingat saya ni dah pegi tinggalkan dia.. terus la dia berlari... then terjatuh... lututnya tercedera skit.. tapi kasihan juga.. sbb dia menangis cam ler cedera teruk... sibuk mulut dia kata 'nah kann.. seluar irfan dah koyak, ummi laaa, napa tinggalkan irfan?'.. huhu... kasiannn nyeee... tak sampai ati plak dengar dia nangis....

ari jumaat.... masa balik dari skul.. pegi singgah kedai photostat... on da way... dia asyik main jer dalam keta... seating nya tu dia jatuhkan.. sbb kononnya dia nak baring... tapi dibuat nya cam papan gelongsor... asyik bermain dalam keta... sampai tak dengar kata ummi dia suh dok senyap2... dalam dok drive tu.. tetiba keta depan break mengejut.. saya pun sama ler juga... masa tu ler irfan pun tergelongsor.. terhantuk kepala dia kat dashboard.. eee.. terkejut saya tengok.. kasian sangat.... dia kata sakit.. melalak2 dia nangis... saya ni pun sib baik ler tak terpanik.. dan steady lagi boleh drive lagi.. kasiannn nyee.. singgah 99... dia dah tidur so beli air HL kegemaran dia jeee.... malam tu dia tidur sampai ke pagi.. kasihannn nyee.. saya dok doa jangan sampai dia demam.. udah le abah nye tadak kat umah...
nasib baik lerr tak demam..

ari sabtu... ada skul ganti.. so hantar irfan kat umah ibu dia... kitaorg kat skul ada merentas desa ari tu... balik tu amik irfan.. singgat kat kedai... ingat nak beli sayur... masa kat kedai tu.. irfan dok angkut semua kopok.. biskut dan sebagainya.. saya pun terkejut beruk sbb 1 bakul tu penuh ngan makanan dia.. huhuhuhu.... saya ni bukannya apa.. dah ler tak bawa beg duit.. bawa ngam2 untuk belik sayur ngan makanan dia sikit jer... masa tu saya pun pujuk dia supaya letak balik makanan yg ada.. just amik biskut chipsmore ngan air vitagen jer.. lama jga laa nak pujuk dia supaya letakkan makanan tu.. bila dah letak.. dia pegi pulak belah buah.. dia kata nak buah tembikai.. so ok laa.. tapi cam mana tah dia amik plak kopok popcorn yg ada kat tepi kedai tu.. ermm.. saya ni pun apa lagi.. dah tau daa peel dia.. kopok jenis tu bukannya dia makan sangat.. karang saya juga laa yg menghabiskan kopok tu.. dalam dok pujuk dia letak kan balik kopok tu.. tak sangka plak ada sorang pakcik yg tengah bayar kat kaunter nampak adegan kami anak beranak... memula tu saya perasan juga dia tanya kat cashier tu kopok tu berapa... ingatkan dia pun nak belikan kat cucu dia ker anak dia ker.. so aku wat tak peduli jer laa... saya ni nampak ler dia bayar kat cashier tu... then dia terus pegi... ermmm.. time saya bayar... saya kata kat cashier tu kopok tu tak yah.. tiba2 cashier tu kata kopok tu dah bayar.. bila tanya dia kata pakcik tadi.. saya pun cuba ler cari pakcik tu.. iye laa nak ucap terima kasih.. tapi pakcik tu daaa pegi.. kasiann nyaa... apa pun terima kasih laa pakcik.. moga2 pakcik tu murah rezeki dan diberkati setiap keikhlasannya.... naa kann.. sampai kat umah... irfan makan dua tiga biji jer popcorn tu.. then dia suh simpan dalam tupperware.. huaaa.... pandai jg dia sebut tupperware... 1st time dengar... hahaha...

ari ni plak.. dia wat hal kat bilik air.. abes tersumbat bilik air dibuatnya.. ia laa.. mandi sampai tak hengat dunia... bila dimarah.. dia wat derkkk jer.. eee.. geram dibuatnya.. sabar jer laa saya... bila dah mengigil kesejukan baru ler berenti main air.. ngeeeeeeeeeeeee..... tengok ler bil bulan ni.. hehehehe... yg bil letrik pun cam gitu juga.. mana tak nye.. tiap2 malam dipasangnya aircon sampai ke pagi.. huhuuhu... tunggu dan lihat laa bil pulak..

haaaa... ni ler kisahnya... cerita tentang diaaa.... anak kesayangan ku itu.. irfan... buah hati saya ni sorang.. walaupun makin nakal tapi tetap anak saya juga kann....

2 comments:

ijad said...

menarik kisah dia tu ya..

mydeleila said...

ia... kisah anak ni memang menarik ijad... ini la kenangan kita untuk dia... ijad dah ada anak ke?

 
© free template by anjunglarik