Label Cloud

melayang semangatku... bagai nak putus nyawaku...

Assalamulaikum w.b.t;
salam 1Malaysia...


setiap manusia di muka bumi pasti akan diuji dengan pelbagai musibah... sama ada yang kecik atau yang besar pasti akan memberi kesan kepada kehidupan individu tersebut....
ari ni... lebih kurang dalam jam 12.25pm...

c abah menelepon c ummi~~
abah : ummi cepat call aunti, tanya dia mana anak kita?? sbb pengasuh call dia tak balik2 lagi..

ummi ~~ mula cemas...

ummi : aunti!.. aunti!... sudah pigi amik anak saya tak?
aunti : saya suda pigi sana skul tp dorg cakap balik jam 12pm... sa suda tunggu sampai 12.30pm dorg belum keluar lagi... jadi saya pigi amik budak2 lain dulu la...
ummi : jadi aunti belum pigi amik anak saya lagi la... tak pa sa call skul dia...

ummi : salam... nak tanya... tadika balik jam 12 tgh yer??
guru : semua pelajar pagi suda balik jam 11 pagi tadi la puan.
ummi: ooo.. jadi semua dah balik la ye.. tapi anak saya belum balik lagi la, saya call van, dia kata balik jam 12.pm... tapi dia pegi amik budak2 lain dulu..
guru: tunggu jap er puan, saya tanya pada guru yg jaga pagar tadi..

guru: puan... cikgu tu kata dia mmg nampak anak puan naik van aunti...
ummi: iye ke?? ooo tak pe la, saya check dengan aunti balik..

dalam pada itu:

abah: dah call aunti ke? anak kita dah balik ke belum??
ummi: daahh.. aunti kata blm amik anak.. kat tadika kata dia dah naik van aunti...
abah: hahhh... macam mana nih?? napa jadi cam gini... cuba la balik kejap.. pegi cari anak kita...
ummi: iyee...iyee... nak balik laa nih...
abah: cuba call aunti balik...

ummi: aunti... tadika dia tadi dah cakap dia naik van aunti...
aunti: iya ka?? ee sapa nama anak u tu?
ummi: irfan...
aunti: oo itu klang jaya ah... nanti kijap saya tengok dalam ada ke tak?

aunti: alooo... irfana...irfana...
bertanya pada seorang budak.... "ada nampak itu perempuan kicik, itu sana klang jaya mari?"
ummi menyampuk:
ummi: aunti..aunti... anak saya bukan perempuan... anak saya laki2.. itu la satu2nya anak saya aunti... cuba panggil dia lagi...
aunti: alooo.. aiyaa.. nanti kijap lagi saya pigi sana skula dia, nanti suda amik saya antar dia...
ummi: ok.. nanti saya pun pigi sana umah pengasuh dia...

ummi pun memecut.... sampai umah pengasuh... dalam pada itu ayaq mata suda berjurai2.. dalam hati tak putus2 berdoa moga2 anak kesayangannya berada dalam keadaan selamat dan sihat walafiat...

ummi: kak...ooo kak.. irfan dah balik ke belum?
pengasuh: baru jer balik... rupanya dia ada dalam van aunti... dia tak perasan...
ummi:. fuhh.. nasib baik lagi... eee risau dibuatnya..

pengasuh: saya suda bg tau aunti... esok kena amik dia dulu pas tu hantar di umah dulu.. pas tu baru pegi amik budak2 lain...
dia salah tadika... yg balik 12pm tu tadika lain...

ummi: leganyaa....

alhamdullilah. .. syukur.. nasib baik tiada apa2 yang berlaku.. cuma kerisauan tadi membuatkan kepada c ummi tadi dah migrain.. huhu..

kejadian tadi memberi seribu satu keinsafan kepada seorang ibu... betapa berharganya permata hati nya itu... eee.. nasib baik laa just misunderstanding dan kealpaan seorang pemandu.. semoga kejadian tersebut tidak akan berlaku lagi.. risau juga bila anak itu ditinggalkan dalam van seorang diri.... nanti lain pula jadi nya...

Ya Allah... selamatkan la anak hamba mu ini......

AMIN....

0 comments:

 
© free template by anjunglarik