Label Cloud

Alegi sepi....

Assalamulaikum…

Minggu ni mr hubby pegi os lagi.. adehhh… gamaknya tinggal ler saya ngan irfan… kalau irfan tak skul bule laa pegi join mr hubby pegi os.. kwang3x… tapi apakan daya… irfan skul… minggu ni plak auntie van irfan pon bercuti2 mesia… 1 Malaysia laa katakannn. So saya ler yg jadi driver irfan… ermmm. Ingat nak pegi classs jaet… tak jadi laa pulak until bulan mac laa nih, sbb pengasuh irfan dah bg tau awal2 pas raya cina ni kena amik irfan awal skit. Tak apa lah, fahammm… anak dia nak kenduri sbb tu laa.. aduhaiii… bila ler nak abes kelas nih..

Cuti pun tinggal 4 ari jer lagi. Dalam masa yg terdekat ni saya dok pulun gak siapkan tempahan. Alhamdullilah, tempahan sentiasa ada, rajin ngan tak rajin jer nak siapkan. Syukur alhamdullilah, dengan adanya tempahan maka company saya tu idup ler juga. Thank pada mr hubby kerana sudi jadi ‘juruaudit’ free bg my company. Cuma skg ni biz online pun agak slow, bukannya apa saya dah terlampau bz ngan tugasan d skul tu. Faham2 aja la kan kalau dah balik jam 3 ptg tu. Mana nak siapkan hal umah tangga, mana nak siapkan tempahan. Fuhh. Keja2 mensnap dan mengedit gambo pun amik masa, sbb tu la saya slowkan dulu biz kain saya tu. Bagi barangan lain seperti revel dan alfio raldo, barangan akan dioder mengikut tempahan customer. Nak men’scan’ gambar pun amik masa juga. Udah ler tu pulak assistant yg rajin tolong tu skg ni asyik os jer.

Minggu ni pun sepi juga saya ngan irfan, mr hubby pegi os ni sunyi skit umah. Sbb kalau dia tak de, saya ni tak berani ler nak ngusik lebih2 c kecik tu. Karang dia melalak sapa nak pujuk??? Hehehe… tapi kadang2 tu kalau dah terlampau geram ada juga ler ber’perang’ gan irfan. Mana tak, anak ngan ummi sama2 keras kepala.

Alhamdullilah, thn ni rezeki mr hubby pun murah juga. Dek kerana itu banyak ler juga dia melabur untuk rumah, beli itu beli ini laaa… semua nya untuk menceriakan rumah katanya. Bagus ler tu, sbb wife dia ni tak de la creative sangat dalam hal menghias2 umah nih. Tadak ilmu dalam hiasan dalaman. Hehehe… jadi sekrang ni apa yg mr hubby beli dan hias, saya just bg idea jer nak buh / letak kat mana. Bab2 jaet plak serah kat saya laa. Kwang3x.. tapi tu la sibuk nak siapkan tempahan orang, sendiri punya ntah ke mana. Tu yg tak tahan tu. Bila nengok kain sendiri dah sebakul tak berjahit, baru la ternganga.. nak beli kain baru pun kena fikir dua tiga kali. Tapi kalau pegi kedai kain memana tu, biasalah ada jg beg plastic yg dijenjeng. Adehhh… cam cerita kelab jeng jeng laa pulak…

0 comments:

 
© free template by anjunglarik