Label Cloud

Sweet memory...

Assalamulaikum w.b.t;

Hari ni ari ke-3 mr hubby pegi os… dan ari ni jg ari ke-3 saya jadi driver anak pegi dan amik balik dari skulnya. Best jg erk jadi suri rumah ni. Cam tadak keja lain. Biasanya balik dari hantar irfan pegi skul, saya akan singgah di taman rakyat dekat. Kat sini saya akan amik kesempatan untuk berjogging. Chewahhh…jaga badan pula ka? Aikss cam perli jer nih.. actually masa ari tu saya dapat tau bahawa tahap kolestrol dalam badan ni makin tinggi. Aiyamakkk… takutnyaaa… karang kalau tak dikawal.. kejap lagi penyakit-penyakit lain akan mai pulak. Ee cemana plak jadi cam gini erk??? Apa kan mungkin disebabkan dek saya ni mmg dah kurenggg kuar peluh.. makanan masuk dlm perut jer. Huhuhu… tambahan pulak semenjak mengambil tempahan ni, banyak masa saya abes dgn duduk jer. Iyo laa menjahit mesti ler kena duduk kann.. mana de org jahit berdiri? Kecuali menggunting. Punggung pun makin lebaq.. ee takutnyaa….

Justeru, sejak ari tu hahah bila tu erk? Dlm dua tiga minggu lepas looo, ada ler tekad dlm ati ni konon2 nak kurengkan tahap kolestrol. Dan biasanya la kalau nak jaga tu mmg banyak pulak cabarannya. Antaranya…
~ daaa semenjak dua menjak ni, irfan dah kuat makan ler pulak, tiap kali nak makan mesti nak nasik… nak nasikk… huhuhu.. terpaksa ler masak nasik, tu pun sejemput jer. Kwang3x. kalau masak banyak karang, sapa yg nak abeskann… kang aku juga….

~ penyakit M pula melanda, iye laa kalau nak jaga kesihatan mesti laa ada yg kena korbankann… contoh: kena makan kukus dan bersup jerk.. huhuhu… masa tu pulakkkk penyakit M ni datang, sapa nak masak? Slalu kalau jadi cam gitu, masak kat kedai jer.. huhuhu. Sabar..sabar….

~ kena lupakan makanan segera kegemaranku. Contoh KFC, McD, aiscream dll… fuhhh.. manyak tuuuu.. apa pun yg ni bukannya makan selalu. So boleh aa control erk. Sekali sekala bule tapi jgn makan lemak2 diaaaaa…

Hahhh…. Tu dikit sebanyak cabarannya. Tapi apapun ‘saya bertekad cita yg satu’ muahahaha.. cam lagi skolah pulak daaa..
Mr hubby plak slalu kata ‘alaa kalau sayang badan cam gini pun, bie sayang juga’. Huhu.. ni satu lagi. Dugaannnnnn…… sabar…sabar… kuatkan semangat D… yakin boleh.

Hehe, buat masa ni rasanya bule control jg makan kinum saya sini. Tapi masa kenduri my mom ari tu ada jg la terlajak makan lebih skit. Huhuhu, lauknya sedap apa… dan makanan kegemaran plak tu, ayam goreng berempah… tapi nafsu ni masih lagi bule dikawal sbb tak de la terlebih banyak pung makan tu. Syabassss bete’…

Apa raa.. yg nak diceritakan len plak cite yg kuar erk… sabar jer la haku..

Ni haaa ..sikit gambar masa kenduri ari tu…





0 comments:

 
© free template by anjunglarik