Label Cloud

Alkisahnya~ Hari Guru - Irfan

Assalamulaikum w.b.t;
Salam 1Malaysia..

ermm.. dua tiga ari ni mmg bz giler ler saya. Mana tak nye budak2 lower 6 tu dah masuk. SO tak de free lagi untuk saya.. hehehe.. kena baca buku balik ler. dah setengah tahun tak ajo subjek tu mmg ler ada yg dah lupa2. tapi kisahnya kali ni bukan pasal saya, tapi pasal c encem Irfan.

Suatu petang ( hari isnin 17 Mei 2010 ) ..

Irfan : ummi tadi kawan irfan izzadudin dan nabilah puteri kasi adiah kat mualimah. Irfan pun nak bagi adiah juga.

saya : iye ke? izzadudin dan nabilah puteri bagi adiah apa kat mualimah? napa dorg bg adiah kat mualimah?

Irfan: iya lah. kan ari khamis ni hari guru tadika irfan. jadi irfan pun nak bagi hadiah kat mualimah.

saya: iye la, kawan irfan bagi hadiah apa?

Irfan: mana ler irfan tau. Sbb mualimah bukak adiah tu kat umah dia.

tersengih juga saya dengar jawapan dia. Betul juga ek, mana ler dia tau kawan di abagi hadiah apa kalau cikgu nya tu tak bukak adiah depan dorang. ermm.

Saya : Irfan nak bagi hadiah apa kat mualimah?

Irfan : ( gaya fikir nyer... jari telunjuk kanan letak kat dagu )..... hahh irfan tau.. ummi beli la barang kemas bagi adiah kat mualimah?

saya: gulp~ ( HAHHHH.... bertuah nyer anak... ngan ummi dia tak penah plak nak bagi adiah barang kemas)... hehehe... Barang kemas cemana tu?

Irfan : ummi beli la rantai yg sangkut kat telinga tu... atau ummi beli la cincin yg taruh kat tangan tu.

saya: irfan, barang kemas yg sangkut kat telinga tu bukanya rantai... tapi subang atau anting2...

Irfan : ooo... macam yg ummi pakai tu kan..

saya : (senyum jekk)...... irfan tau tak harga barang kemas tu berapa?

Irfan : Mana ler irfan tau.. irfan tak pernah beli pun.

Saya : barang kemas mahal sangat2.. apa kata kita beli adiah lain kat mualimah?

Irfan : ooo... ok.. kita pegi beli kat kedai yang ummi pegi ngan anak murid ummi tu ek?

kebetulan last week saya bawa budak koperasi saya pegi 1 kedai kat klang ni, ajak dia skali.. Kedai ni cam jual toys dan pelbagai barang sesuai utk dijadikan adiah. kebetulan masa2 ni kan tengah hot sambutan hari guru so banyak ler adiah masa tu.

Saya: ooo irfan nak beli kat situ ekk.. ok nanti kita pegi ye..

Irfan : yaa... nanti boleh la irfan beli puzzle...

laaaaaaaaaaaaaa... orang nak beli adiah untuk mualimah dia... dia pula dah berangan nak beli menan dia... ~

2 comments:

Anonymoussaid...

A humankind begins cutting his insight teeth the first chance he bites on holiday more than he can chew.

Anonymoussaid...

To be a upright benign being is to procure a amiable of openness to the mankind, an ability to group aleatory things beyond your own pilot, that can front you to be shattered in very extreme circumstances as which you were not to blame. That says something very outstanding thither the condition of the principled compulsion: that it is based on a trustworthiness in the uncertain and on a willingness to be exposed; it's based on being more like a spy than like a prize, something kind of tenuous, but whose acutely particular beauty is inseparable from that fragility.

 
© free template by anjunglarik