Label Cloud

Bila masa menjahit??

Assalamulaikum w.b.t;

Salam 1Malaysia...

Siang tadi saya menerima sms daripada seseorang yang tidak dikenali... Satu pertanyaan daripada pemberi sms tersebut ... "akak.. amik tempahan lagi tak?"... huhu.. terkedu jg saya.. tak sangka ler pula ada org yg amik berat pasal hobi saya ni.. hehehe... kembang ler idung kemek ni kejap.. ahaks..
kendian saya jawab sms tersebut .."adik.. akak dah tak amik tempahan sbb takut tak sempat nak siap.." dia reply balik "oo gitu ke?.. akak ni cikgu ye..ada masa jahit juga ke? bila masa kak jahit ye?".. huk allohh... cam len je soklan ni ek... sib bek bukan jawap PTK.. kwang3x... akak pun jawab ler "ekcelli.. jahit ni hobi akak je, tapi bila dah ada membe tempah jahit, kak terima tapi tempahan terhad.. g pun akak menjahit time free je".. huhu.. panjang bejela juga jawapan saya... ermm.. tapi tak per la.. yg penting penerima faham dan puas hati.. replynya "oic.. kalau gitu saya kena tunggu kak free sepanjang masa baru ler saya bleh tempah jahit kat akak ye".. aikkk cam lenn je jawapan tu... nak suh saya pencen awai kot.. hahahaha... jawapan saya "so sorry la dik ye.. adik cuba tengok link favorite akak kat blog tu ada beberapa membe lagi yg amik tempahan, thank ya"... dan pas tu tiada balasan... mungkin dia dah cari tailor len ataupun kredit nye abes... hahahaha...

1st time tawww saya terima msg cenggini...
tapi kalau kat skul tu ramai juga kawan2 tanya soklan killer tu... bila masa menjahit??
huhuhu.. bila teringat soklan ni... tingat ler ada 7 pasang baju yus.. 2 pasang baju ani dan sepasang baju timah dlm loker tu... hahaha... on d way... harap2 siap ler sebelum cuti skul ekk... bayangkanla bila masa saya menjahit...
4.40am : bangun pagi.. siap bekfes .. mandi + solat + siapkan irfan + saya skali.
6.40am : hantar irfan dlu .. pas tu pegi skul..
7.00 am - 2.00pm (paling awal... paling lewat 5.30pm):
pas amik irfan... mandi + siapkan dinner ( biasanya simple jer... kekadang makan roti je) hahaha.. kalau dah lewat kan irfan dah makan kat umah pengasuh dia.. so takyah masak lee... hehehe
8.00pm - 12.00am : kalau tak de keja skul... menjahit... ( hah time ler saya menjahit ).. tu pun sambil2 kemas umah.. washer machine jalan.. ermm... kekadang tu kalau tak de aral.. boleh la saya siapkan sepasang baju tu pun baju yg siap digunting laa...
12.00am - zzzzzzzzzzzzz...
4.40am : start balik rutin hariann.... hehehe

aaa.. dah tau da ek rutin saya... tu kalau ari2 biasa ler.. time mr hubby pegi OS... kalau mr hubby ade.. larik jg skit schdule tu... hehehe...

rutin ujung minggu pulak.. slalu berubah2... ikut keadaan...
kalau free.... tak ke mana2... ngadap barang kesayangan saya tu ler...

ermm... ni dah kena wat keja skul la pulak..
kena siapkan presentation untuk esok.. pas tu nak wat surat panggilan miting.. sib bek minit dah siap...
oke.. c ya...

0 comments:

 
© free template by anjunglarik