Label Cloud

Ramadhan berlalu~ Syawal menjelma....

Assalamulaikum w.b.t;

Salam 1malaysia....

selamat kembali... hehehe.. amacam raya tahun ini? semuanya berjalan lancar?? harap2 semua nya ok yee...

walaupun begitu jangan kita lupa pada mereka yang kurang bernasib baik. Nampaknya tahun ini peristiwa paling gempar adalah kes pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan 3 orang pengikutnya. Al-fatihah buat semua arwah. Kita doakan semoga mereka ditempatkan dalam kalangan insan yang solehah dan soleh. Semoga penjenayah yang melakukan perbuatan kejam dan tidak berperikemanusiaan ini mendapat hukuman yang setimpal. Kasihan pada semua keluarga yang terlibat. moga mereka sentiasa tabah dan redha dengan apa yang berlaku. Apapun, bak kata pepatah, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Kejadian ini pasti akan dikenang sebagai satu pembunuhan yang paling kejam.

Ok... beralih kepada cerita raya keluarga saya.

tahun nie.. 1st time saya beraya kat sg. buloh sahaja.. ermm.. manakan tidak itu laling saya tak larat nak balik coz dia manyak keja katanya.. huhuhu... sedih tu memang lah sedih tapi kann.. sebagai serorang isteri soleh.. kwang3x... hehehe masuk bakul ler pulakk... so kena lah ikut cakap ketua umah kannnn.... Apapun raya kali ni cam biasa jer la bagi saya. Saya dok kat umah mil tu tukang tolong2 wat keja jerk laa.. g pun saya ni kan bukannya reti masak sangat.. ada ler tolong mil goreng2 bihun masa orang datang umah.. pas tu tolong basuh2 pinggan mangkuk dan angkut2 apa yang patut... hehehe.. Harap2 kerja ni membantu kannn...

Nak dijadikan cerita...

nasib baik ler baju raya kami tiga beranak siap juga akhirnya... gambar nanti tunjuk kendian ek.. coz blem upload.... tahun ni tak sempat nak bergambar bersama family.. mana taknya.. irfan wat hal ler pulakkl... datang peel dia.. tanak bergambar.. eee tu yg geram tu kalau nak amik gambar. Ada juga le amik gambar2 candid... apa pun nanti saya tunjuk ekkk...

makanan masa raya.. ok laah tapi tu laa... hehe abes diet kann... nak tak nak kena jg jaga makan minum coz itu azam baru di tengah tahun saya.. hehehe... boleh ke tu berjaya... nak kekal ke berat normal??? boleh laa... kannn.. orang lain boleh... maka saya juga bolehhh.. yaaaa... saya boleh my_de bolehh....

balik dari umah mil ari tu... dapat berita tentang pemergian seorang pelajar sekolah. walaupun saya tak ngajar student utu.. tapi setiap kali kehilangan warga shahbandaraya.. semua akan merasa sedih.. bak kata pepatah.. cubit paha kanan paha kiri pun terasa sakit juga... ermmm.. sekarang ni memacam cara ALLAH memberikan petunjuk.. Itu lah cara ALLAH bagi kita semua umatnya peringatan.... jangan sampai umat2 di muka bumi ini terus leka dengan duniawi.. Al-Fatihah juga pada keluarga pelajar tersebut.

ok laa...
sebenarnya saya sekarang ni tengah nak siapkan langsir raya saya.. hehe telepas sudah kann.. pas tu nak siapkan selai dua baju raya yg tak berjahit lagi.. heheh.. org len ada baju baru saya pun nak jugaaaaaaaaaa..... walaupun telepas suda kann....
tapi tu lahh sekrang ni penyakit M tu asyik melanda jeeee.... tu yang kena wat skit2 tuu.. hehehe.. lama2 siap juga bah kann...

nanti jumpa kendiann..

Salam lebaran untuk semua...

0 comments:

 
© free template by anjunglarik