Label Cloud

03.01.2011 ~ Irfan dah Tahun Satu

Assalamulaikum w.b.t;
Salam 1Malaysia...

owhh.. setelah 3 hari berlalu baru sempat nak mengupdate entry...

03.01.2011 ~ 1st day irfan pegi sekolah.
Saya tempatkan dia kat SR Ibn Khaldun, Jalan Kebun. Jauh skit tapi tu ler masa persekolahan start dari jam 8.00 pagi hingga 3.45 petang jer... tapi pagi2 kena bangun awal juga ler sbb dia ikut saya sekali pegi sekolah. Van sekolah ~ kena tunggu d kuarters guru sebelah sekolah saya.. bertolak dalam jam 7.30 pagi.. Irfan petang sampai ke sekolah, biasa saya tunggu kat post guard.. dalam lebih kurang jam 4.40ptg baru ler dia sampai. huhu..
masa hari pertama, saya n mr laling pegi lah tengok dia.. dari naik van hingga ler sampai kat sekolah. Hari pertama berjalan lancar. Irfan masuk tahun 1 Umar. Tak sekelah ngan 2 org anak membe 1 sekolah. Saya tengok mula2 irfan cam malu2 je bila cikgu tanya, tapi lepas memperkenalkan diri dan taaruf keliling sekolah, dia dah mula aktif. Tiap2 kali cikgu nya tanya dia mesti angkat tangan. hehehe.. cikgunya pun tanya soalan yg simple2 je.. matematik dan abjad je. Masa rehat pula, fuhhh.. laju nye dia berlari ke kantin. Dia beli sebungkus nasi goreng, then pegi kat dewan makan, makan kat sana. Banyak juga la dia makan. Legaaaa... nanti tak ada la dia lapar sangat. Balik dari rehat tu, saya tengok dia dah berkejar2 ngan kawan2 1 kelas dia. humangaiii... budak2 nie... ada beberapa parents jg yg sibuk menjerit kat anak masing2 supaya tak berlari dan berkejar2 termasuk le mr laling. hehehe...
Jam 10.00 pagi saya dan mr laling balik, tak sempat tengok dia masa makan tengahari.. sekolah tu sediakan makan so senang skit. kata cikgunya tengahari makan dalam jam 1, makan dalam dulang. Pas makan pegi solat kat surau. Alhamdullilah.... Petang masa balik mr laling pegi tengok dia balik cemana. Mr laling bagi tau... balik je irfan terus berlari menonong jee... nasib baik le Najmi (anak membe) panggil dia n ajak dia pegi kat van.. hehehe...

Kat umah:
"cam mana sekolah? best tak?"
"sekolah tu best lah ummi, irfan suka sekolah tu"
"waaa... ok lah tu, dah ada kawan ke?
"ada.. tapi irfan tatau lagi nama dia"
"oo tak pe lama2 irfan kenal le tu"

lega ler hati ummi Irfan ni, cuma ada juga timbul kerisauan sikit.

dialog anak & bapa:
"nanti kt sekolah, kalau irfan nak pegi toilet, bagi tau cikgu taw"
"ha'ah.. tapi kann.. toilet kat sekolah tu pelik lah"
'aikk pelik cam mana pula?"
"ye lahh.. tak macam toilet kat umah kita'

ermm... boleh ke tidak dia ni nak pegi toilet??

ermm.. itu ler cerita ceriti pasal hari pertama irfan pegi sekolah.

hari kedua???
cemana pulaa ekk...
kendian nanti saya ceritakan yee...
hehehehe....
ada manyak keja nie...

tungggggguuuu tawwww...

0 comments:

 
© free template by anjunglarik